Regulamin sklepu

Regulamin Sklepu Internetowego „www.wikmad.pl”

 

  • Postanowienia ogólne
  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady korzystania ze Sklepu Internetowego Wikmad.pl oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego wikmad.pl przez Dorotę Kowal-Madej prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „Perełka Butik Dorota Kowal-Madej” wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, pod adresem Łętownia 303, 37-312 Łętownia NIP: 8161604285 REGON: 180054364.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
  3. adres poczty elektronicznej sklep@wikmad.pl
  4. telefonicznie pod numerem  533 320 708
  5. formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem wikmad.pl/kontakt
  6. pisemnie na adres Łętownia 303 , 37-312 Łętownia
  7. Niniejszy Regulamin jest dostępny wikmad.pl/regulamin,
  • Definicje
  1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

Dane – dane Klienta, w tym dane osobowe przetwarzane w celu realizacji Zamówienia.

Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.

Kodeks Cywilny  – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);

Konsument – osoba fizyczna dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konto – konto utworzone przez Klienta, dostępne za pomocą indywidualnego loginu i hasła, dzięki któremu Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego, w tym dokonywać zakupów.

Regulamin – niniejszy dokument dostępny na stronie internetowej www.wikmad.pl określający zasady sprzedaży Towarów oraz korzystania z Konta przez Klienta.

Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana
z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego.

Reklamacja – czynność klienta polegająca na określeniu żądania dotyczącego doprowadzenia Towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy sprzedaży).

Sklep Internetowy (dalej „Sklep Internetowy” lub „Sklep”) – strona lub strony internetowe, za pośrednictwem których Klient może w szczególności składać Zamówienia.

Sprzedawca – Dorota Kowal-Madej prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Perełka Butik Dorota Kowal-Madej”  wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, pod adresem Łętownia 303, 37-312 Łętownia NIP: 8161604285 REGON: 180054364.

Towar – produkty znajdujące się w Sklepie zawierające  opis oraz cenę sprzedaży.

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.

Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827).

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru dokonane za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

  • Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
  1. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
  2. Urządzenie (np. komputer, smartfon, tablet) z dostępem do Internetu;
  3. Aktywne konto poczty elektronicznej,
  4. przeglądarka internetowa Edge, Firefox, Chrome, Opera, Safari w najbardziej aktualnej wersji,
  5. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  6. Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza każdą aktywność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
  7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
  8. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, o charakterze bezprawnym, naruszającym dobra osobiste lub prawa autorskie osób trzecich, lub naruszające w jakikolwiek sposób obowiązujące normy społeczne i obyczajowe, zasady współżycia społecznego w Internecie (netykieta),
  9. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania,
    w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
  10. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam), a także mające znamiona czynu nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwej praktyki rynkowej.
  11. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy,
  12. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie
    w zakresie własnego użytku osobistego.
  • Usługi
  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na:
    1. przeglądaniu i zapoznawaniu się z informacjami zamieszczonymi w Sklepie Internetowym,
    2. założeniu i prowadzeniu bezpłatnego Konta w Sklepie Internetowym,
    3. udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia
      w Sklepie,
    4. zamieszczaniu komentarzy o Towarach znajdujących się w Sklepie Internetowym.
  1. Wskazane w pkt. 1 Usługi świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
  3. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu Rejestracji.
  4. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie Sklepu.
  5. Warunkiem Rejestracji jest akceptacja treści Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
  6. Informacje dotyczące przetwarzania danych są zawarte w Klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu.
  7. Umowa o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia,
  8. Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Newsletter jest przesyłany przez Sprzedawcę wyłącznie do Klienta, który dokonał subskrypcji.
  • Umowa sprzedaży
  1. Towary dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały wprowadzone na rynek polski zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Zamówienie Towaru jest możliwe poprzez Konto lub bez konieczności posiadania Konta za pośrednictwem formularza zamówienia.
  3. Formularz zamówienia zawiera: dane Klienta potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail, numer telefonu.
  4. W przypadku uprzedniej rejestracji w Sklepie (zakup za pomocą Konta Klienta) następuje wykorzystanie danych osobowych podanych na Koncie.
  5. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  6. Za pośrednictwem formularza Zamówienia, Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.
  7. W celu dokonania zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy, dokonać wyboru towarów poprzez ich dodanie do koszyka, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
  8. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia.
  9. W celu wysłania Zamówienia należy:
  10. zaakceptować treść Regulaminu, oraz potwierdzenie zapoznania się z „Pouczeniem o odstąpieniu od umowy”,
  11. podać dane osobowe oznaczone jako obowiązkowe,
  12. nacisnąć przycisk „Zamawiam i płacę”.
  13. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy, oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia.
  14. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje na podany adres e-mail wiadomość potwierdzającą wpłynięcia Zamówienia (wraz z indywidualnym nr Zamówienia), zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
  15. Następnie Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje umowa sprzedaży.
  16. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  • Dostawa i płatności
  1. Dostawa Towarów odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
  3. za pośrednictwem firmy kurierskiej,
  4. za pośrednictwem operatora pocztowego,
  5. dostarczone do Paczkomatu,
  6. odbiór osobisty w punkcie odbioru osobistego sprzedawcy.
  7. Koszty dostawy każdorazowo są wskazane w czasie składania Zamówienia, przy wyborze sposobu dostawy.
  8. Sprzedawca na stronie Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy.
  9. Sprzedawca wraz z Towarem dostarcza Klientowi paragon albo fakturę VAT obejmującą zamówione Towary oraz koszt przesyłki.
  10. Sprzedawca odpowiada za wady Towaru zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
  11. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
  12. Klient może dokonać wyboru następujących sposobów płatności:
  13. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy – realizacja Zamówienia rozpocznie się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a wysyłki Sprzedawca dokona niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia;
  14. płatność elektroniczna – realizacja Zamówienia rozpocznie się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego płatności elektronicznych o dokonaniu płatności przez Klienta, a wysyłki dokonana Sprzedawca niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia;
  15. gotówką za pobraniem, płatność u dostawcy przy dokonywaniu dostawy – realizacja Zamówienia i jego wysyłka rozpocznie się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia;
  16. gotówką przy odbiorze osobistym – płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy – realizacja Zamówienia rozpocznie się niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar zostanie wydany Klientowi w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy.
  17. Termin, w jakim Klient zobowiązany jest dokonać płatności za zamówienie wynosi 7 dni. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu cywilnego.

 

  • Odstąpienie od umowy
  1. Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego może odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania Towaru, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia, poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Oświadczenie może być sformułowane przez Klienta samodzielnie lub na wzorze oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  3. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Klienta prześle na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  4. Prawo do odstąpienia od umowy przez Klienta jest wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z pózn. zm.).
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Klienta z żadnym kosztem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
  9. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  10. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
  • Reklamacje
  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych za pomocą Sklepu internetowego, Klient ma prawo do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres wikmad2021@qmail.com lub pisemnie na adres Łętownia 303, 37-312 Łętownia.
  2. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji.
  3. Reklamacja powinna być złożona w terminie 12 miesięcy od dnia, w którym usługa nie została wykonana lub została wykonana nienależycie.
  4. Klient może skorzystać z z formularza zgłoszenia reklamacji stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
  5. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
  6. W przypadku przekroczenia terminu określonego w ust. 3 reklamacja nie będzie rozpatrywana. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Klienta
  • Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny w stosunku do Klienta, w tym również Klienta będącego konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.
  2. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi.
  4. Zgłoszenie wad Towaru należy dokonać drogą elektroniczną na adres wikmad2021@qmail.com lub pisemnie na adres Łętownia 303, 37-312 Łętownia.
  5. Klient może skorzystać z formularza stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
  6. Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem.
  7. Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy, usunięcia wad lub wymiany Towaru na nowy.
  • Ochrona danych osobowych
  1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe w sposób zgodny z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, str. 1) oraz ustawą z dnia z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 z pózn. zm.).
  2. Sprzedawca spełnia obowiązek informacyjny poprzez udostępnienie klauzuli informacyjnej na stronie internetowej www.wikmad.pl Wzór klauzuli informacyjnej jest określony w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu.

 

  • Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Sklepu internetowego na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
  2. W przypadku, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem umowy.
  3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta.
  4. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
  5. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego.
  6. Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego.

Załączniki:

Zał. 1 Wzór klauzuli informacyjnej

Zał. 2 Wzór odstąpienia od umowy

Zał. 3 Formularz reklamacji